تگ <h>


از تگ <h> برای ساخت یک عنوان استفاده می شود (h حرف اول کلمه heading به معنای "عنوان" است). برای هر تگ <h> به صورت پیش فرض یک استایل در نظر گرفته شده است تا از متن قبل و بعد از خود دارای یک فاصله باشد. این تگ شامل شش تگ <h1>، <h2>، <h3>، <h4>، <h5> و <h6> است که اندازه و اولویت آن در حال 1 بیشترین و در حالت 6 کمترین است.
<body>
<div>
<h1>Title 1</h1>
<p>Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Sequi, fugit!</p>
<h2>Title 2</h2>
<p>Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Sequi, fugit!</p>
<h3>Title 3</h3>
<p>Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Sequi, fugit!</p>
<h4>Title 4</h4>
<p>Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Sequi, fugit!</p>
<h5>Title 5</h5>
<p>Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Sequi, fugit!</p>
<h6>Title 6</h6>
<p>Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Sequi, fugit!</p>
</div>
</body>

همان طور که مشاهده می شود هر یک از تگ های h دارای استایل مشخصی بوده برای عناوین با درجه اهمیت های متفاوت به کار می رود.

زی فریم


نکته
تگ <h> در مباحث مرتبط با سئو بسیار حائز اهمیت است. زیرا موتورهای جستجو بسیار به آنها اهمیت داده و به نوعی به عنوان شناسنامه مطالب وبسایت در نظر گرفته می شوند.

  
×